دکوراسیون داخلی مغازه گل فروشی | پیرامید طرح

دکوراسیون داخلی مغازه گل فروشی

فضای گل فروشی به واسطه قرارگیری گل ها و گیاهان طبیعی بسیار زیبا و شاداب است؛ اما نمی تواند جایگزین طراحی دکوراسیون گل فروشی باشد. در واقع می توان گفت طراحی دکوراسیون داخلی به یک عنصر جدانشدنی معماری و ساختمان سازی تبدیل شده است. شما می توانید از تکنیک های جدید طراحی دکوراسیون مغازه گل فروشی بهره ببرید و یک فضای جذاب را ایجاد کنید که باعث جلب توجه مشتریان می شود. همچنین رعایت اصول طراحی گل فروشی این امکان را به شما می دهد که با توجه به نوآوری های جدید در حوزه معماری و خلاقیت از فضایی در دسترس حداکثر بهره برداری را داشته باشید.

در این مطلب سعی داریم نکات مهم در طراحی دکور مغازه گل فروشی در مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

اهمیت طراحی دکوراسیون گلفروشی:

برای دیزاین مغازه گل فروشی طرح ها و ایده های مختلفی وجود دارد که بر اساس سلیقه کارفرما، متراژ مغازه، میزان بودجه و … بهترین طرح انتخاب و اجرا می شود. نکته حائز اهمیت این است که اصول و مبانی این کار به درستی رعایت شود؛ در این صورت امکان بهره برداری حداکثری از فضای موجود فراهم خواهد شد. این نکته در مورد دکور گل فروشی کوچک که با محدودیت فضا روبرو است اهمیت ویژه ای دارد. از طرف دیگر دکوراسیون گل فروشی بایستی به گونه ای طراحی شود که قابلیت تغییر را داشته باشد. از متریال مختلفی برای دکور گل فروشی استفاده می شود اما با توجه به اینکه استفاده از چوب و ام دی اف همخوانی بیشتری را با فضای گل فروشی ایجاد می کند، این متریال بسیار پرطرفدار هستند. برای آشنایی با انواع طرح های دکوراسیون گلفروشی می توانید با کارشناسان ما در مجموعه پیرامید طرح در ارتباط باشید.

  • طراحی ویترین گل فروشی:

طراحی ویترین گل فروشی | پیرامید طرح

ویترین مغازه گل فروشی اولین چیزی است که توسط مشتریانی که در بیرون مغازه هستند دیده می شود. یک ویترین شیک نقش زیادی را در زیبایی و جذابیت نمای گل فروشی ایفا می کند. یک طراحی اصولی و در عین حال جذاب باعث می شود که حتی افرادی که قصد خرید ندارند به داخل مغازه بیایند. از طرف دیگر یک ویترین شیک نقش زیادی را در زیبایی و جذابیت نمای گل فروشی ایفا می کند. قسمت ورودی مغازه هم به اندازه ویترین اهمیت دارد؛ مشتریان در بدو ورود مغازه با آن روبه‌رو می شوند. سعی کنید انواع مختلفی از گل آرایی ها را در این قسمت از مغازه قرار دهید تا مشتریان را برای خرید ترغیب کنید.

  • استفاده از مبلمان در دکوراسیون گل فروشی

مبلمان در دکوراسیون گل فروشی | پیرامید طرح

در طراحی دکور گل فروشی می توانید از مبلمان و صندلی استفاده کنید. زمانی که می‌خواهید نمونه کارهای خود را به مشتریان نشان دهید و یا در مواقعی که روند آماده سازی سفارش طولانی می شود، می توانید مشتریان را به نشستن روی مبلمان دعوت کنید و یک فضای راحت را برای آن ها فراهم کنید. البته انتخاب مبلمان مناسب به فضای در دسترس شما بستگی دارد، در یک فضای کوچک، استفاده از یک میز پایه بلند و چهارپایه انتخاب مناسبی است. در صورتی که فضای کافی را در اختیار دارید از مبلمان راحت تری استفاده کنید. همچنین هنگام انتخاب، هارمونی مبلمان با سبک طراحی داخلی فضای گل فروشی را مورد توجه قرار دهید؛ به عنوان مثال زمانی که دکور گل فروشی با چوب طراحی و اجرا شده است استفاده از میز و صندلی هایی که با استفاده از حلقه های چوب و تنه درختان طراحی و اجرا شده اند، فضای بسیار زیبا و جذابی را ایجاد می کند.

  • قفسه بندی فضای داخلی مغازه گل فروشی:

قفسه بندی داخلی گل فروشی | پیرامید طرح

استفاده از شلف یا قفسه برای طراحی داخلی گل فروشی یک ایده کاربردی است. قفسه ها در امتداد دیوارها و در قسمت مرکزی مغازه قرار می گیرند. قرار دادن باکس های گل در داخل این قفسه ها باعث می شود که از شلوغی و به هم ریختگی فضای مغازه گل فروشی جلوگیری شود. همچنین مشتریان راحت تر می توانند از بین طرح های گل آرایی مختلف، طرح مورد نظرشان را انتخاب کنند. البته توجه داشته باشید که قفسه ها به گونه ای نباشند که عبور و مرور را با مشکل مواجه کنند. قفسه بندی باید با دیزاین گل فروشی همخوانی داشته باشد؛ مثلاً اگر دکور گل فروشی با ام دی اف طراحی و اجرا شده است از قفسه بندی ام دی اف استفاده کنید. این هارمونی جذابیت فضا را افزایش می دهد.

  • سیستم خنک کننده و تهویه هوا

سیستم تهویه هوا گلفروشی | پیرامیدطرح

به کارگیری یک سیستم خنک کننده از نکات مهم در طراحی دکوراسیون گل فروشی محسوب می شود زیرا نگهداری از گل ها و گیاهان به خصوص در فصل های گرم تابستان کار بسیار دشواری است. در یک فضای خنک با سیستم تهویه مناسب گل ها و گیاهان ماندگاری بالاتری دارند. در صورتی که به این نکته توجه نکنید، علاوه بر اینکه متحمل ضرر های مالی ناشی از خراب شدن گل ها می شوید، مشتریان خود را نیز از دست خواهید داد.

  • تفکیک فضا

تفکیک فضا گلفروشی | پیرامید طرح

فضای داخلی یک گل فروشی بایستی به گونه ای طراحی شود که فضای نمایش گل ها و اتاق کار در قسمت های جداگانه قرار بگیرند. در اتاق کار، تمامی مراحل مربوط به آماده سازی انواع طراحی های باکس، دسته گل و … انجام می شود و در اکثر مواقع نامنظم و شلوغ است و در معرض دید قرار دادن این وضعیت، کار درستی نیست. میز کار گل فروشی در این اتاق قرار می گیرد. موقعیت این اتاق بایستی به گونه ای باشد که به تجهیزات مورد نیاز از جمله گلدان ها، تجهیزات مربوط به گل آرایی، یخچال نگهداری گل ها و … دسترسی داشته باشد.

یک نمونه گلفروشی، فروشگاه زیبای بلاش (BLUSH) است که به معنی سرخ می باشد. این مغازه گل فروشی در شهر پارانل اوکلند واقع گردیده و دکوراسیون داخلی آن توسط مدیر طراح و خلاق آن کلی کرام (Kelly Karam) طراحی و اجرا شده است. ایده اصلی دکوراسیون داخلی آن از فرم به هم پیچیده قسمت بالای گل میخک الهام گرفته شده است. در قسمت مرکزی این فروشگاه از یک نردبان کتابخانه ای که به رنگ طلایی و از جنس برنز ساخته شده است استفاده گردیده که همین یک المان کوچک، تمامی قسمت های محیط را تحت تاثیر قرار داده است. طراحی بسیار ساده این فروشگاه موجب شده تا گلها بیشتر از همه چیز دیده شوند. بسته بندی های متفاوت برای ارسال گلها از جمله قسمت های بسیار خلاقانه در این فروشگاه می باشد. برای دیدن تصاویر زیبا و خاص از دکوراسیون داخلی این گلفروشی زیبای بلاش کلیک نمایید.

Pyramid_T-197 (11)

نکته پایانی

در این مطلب سعی کردیم نکات مهم در طراحی دکوراسیون گل فروشی را مورد بررسی قرار دهیم. توجه به این نکات در هنگام طراحی دکور گلفروشی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما هم به واسطه علاقه به گل ها و گیاهان دارید قصد راه اندازی یک مغازه گل فروشی را دارید، قبل از هرگونه اقدامی برای طراحی دکور مغازه گلفروشی با کارشناسان مربوطه مشورت کنید. همکاران ما در مجموعه پیرامید طرح با افتخار در خدمت شما عزیزان هستند.