دکوراسیون اداری مدرن - پیرامید طرح

دکوراسیون اداری مدرن

سبک مدرن چیست؟ مدرن یکی از سبک‌های بسیار زیبا در فرهنگ و هنر و ادبیات است. شما می‌توانید این سبک را در ادبیات، نقاشی، موسیقی غرب جستجو کنید. ویژگی‌های این سبک در زمینه‌های مختلف متغیر است. ما در این مقاله قصد داریم به کندوکاو واژه مدرن در معماری و طراحی و اجرای دکوراسیون اداری مدرن بپردازیم. واژه مدرن مفاهیمی از قبیل نو و بدیع بودن را به ذهن متبادر می‌کند.

اما واژه مدرن در دکوراسیون اداری مدرن به چه معناست؟ اگر نگاهی به سبک دکوراسیون‌های مدرن در طراحی داخلی بیاندازید متوجه می‌شوید که این سبک هیچ گونه شباهتی به سبک‌های طراحی پیش از خود ندارد.

دکوراسیون اداری مدرن جزء محبوب ترین سبک های معماری در طراحی داخلی فضاهای اداری می باشد چرا که اگر این کار توسط متخصصین با تجربه و زبردست این حرفه انجام پذیرد ،خواهید دید که در عین سادگی بسیار زیبا و چشمگیر می باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با سبک و سیاق واژه مدرن در طراحی اداری مدرن آشنا شویم.

طراحی دکوراسیون اداری مدرن

دکوراسیون اداری مدرن - پیرامید طرح

اگر بخواهیم هر سبکی را بررسی کنیم اولین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که به نوع چیدمان، رنگ‌های استفاده شده در آن سبک، شلوغی یا خلوت بودن فضا در آن سبک، لوکس بودن یا ساده بودن، تقارن یا عدم تقارن و بسیاری دیگر از جزئیات بپردازیم.

  • نوع چیدمان

در سبک دکور اداری مدرن با فضای خالی زیادی مواجه هستیم. این موضوع نشان می‌دهد که طراحی دکوراسیون داخلی اداری مدرن طرفدار استفاده کم‌تر از وسایل است. سبک مدرن بر خلوت بودن فضا تاکید بیشتری دارد. در این سبک هر اجزا باید دقیقا سر جای خود بنشیند. با نگاه کردن به طراحی دکوراسیون داخلی مدرن متوجه می‌شویم که این حتما کار دست یک کاربلد است. چون احتمالا کسی که چیزی از طراحی نداند نمی‌تواند همه چیز را به شکل ماهرانه سر جای خود بچیند.

  • رنگ‌های مورد استفاده در سبک مدرن

این سبک را با نام سیاه سفید هم می‌شناسند. قالب رنگ‌‌ها در این سبک، سیاه و سفید هستند. اگر قرار باشد از رنگ دیگری به غیر از این دو رنگ استفاده شود، حتما باید رنگی خنثی باشند. مثلا شما می‌توانید رنگ طوسی یا سایر رنگ‌های خنثی مانند شیری یا کرمی را نیز در این سبک به کرات ببینید. از ویژگی‌های این سبک تابلوهای سیاه سفیدی است.

  • لوکس یا ساده، مسئله این است

در یک کلام باید بگوییم که ساده. از این لحاظ می‌توانیم بگوییم که سبک مدرن در مقابل سبک کلاسیک وجود دارد. اشیاء گران قیمت و لوکس که به کرات در سبک کلاسیک استفاده می‌شود در سبک مدرن هیچ جایی ندارد. در این سبک به کارایی ابزاری که در آن به کار برده می‌شود بیش از جنبه زیبایی آن بها داده می‌شود. از این رو وسایلی که صرفا جنبه تزئیینی داشته باشند را نمی‌توان در این سبک پیدا کرد.

از جایی که مولفه سادگی در این سبک به خوبی به چشم میخورد می‌توان آن را برادر سبک مینیمال نامید. سبک مینیمال هم که شعار اصلی آن”the less is more” است، طرفدار صرفه جویی بیشتر است که در مقابل سبک‌های تجملی و مصرف گرایی قرار می‌گیرد.

  • تقارن

اگر بخواهیم در مورد تقارن در طراحی صحبت کنیم احتمالا می‌توانیم راجع به آن یک کتاب بنویسیم. مثال‌هایی از رعایت تقارن را می‌توانید در چهل ستون اصفهان ببینید. (تقارن انعکاسی)

از مولفه‌های اصلی سبک مدرن تقارن است. رعایت تقارن به تقویت ویژگی زیبایی کار کمک می‌کند. به همین دلیل است که سبک‌های طراحی مدرن دارای زیباترین و چشم‌نوازترین ویو هستند.

در صورتی که به دنبال گروهی خبره برای طراحی خانه، دکوراسیون اداری مدرن و یا واحد اداری خود هستید می‌توانید با خیال راحت به گروه طراحی دکوراسیون اداری پیرامید طرح اعتماد کنید و از نتیجه لذت ببرید.

از چه ابزاری در سبک مدرن استفاده می‌شود؟

دکوراسیون اداری مدرن - پیرامید طرح

درست است که در سبک مدرن نیز مانند تمام سبک‌ها از ابزار و مصالح معمول و مرسوم استفاده می‌شود. اما بعضی ابزار به میزان بیشتری در این سبک به چشم می‌خورند. در ادامه به مهم‌ترین آنان می‌پردازیم.

  • شیشه

دلایل مختلفی برای استفاده از شیشه در این سبک به جای دیوار وجود دارد. مهم‌ترین آن این است که استفاده از شیشه به جای دیوار باعث وسعت بخشیدن به فضا می‌شود. این مورد به خصوص برای واحدهایی که دارای متراژ پایین هستند واقعا کارساز است.

مهم‌ترین عامل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که شیشه باعث عبور نور از فضاهای مختلف می‌شود. همین نکته منجر به نورپردازی عالی در محیط خواهد شد که از ویژگی‌های یک طراحی عالی است.

پنجره‌های بزرگ، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای به جای دیوار از مصادیق کاربرد گسترده شیشه در سبک مدرن است. به یاد داشته باشید که استفاده از پارتیشن شیشه‌ای به جای دیوار موجب صرفه جویی در هزینه‌های ساختمان سازی و خرید مصالح ساختمانی خواهد شد. با این کار می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم از خرج اضافه جلوگیری کنید و هم دکوراسیون زیباتری داشته باشید.

  • اشکال هندسی نوک تیز

در این سبک از میز گرفته تا آینه همگی به شکل اشکال هندسی نوک تیز با انحنای کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. دفعه دیگری که یک سبک مدرن دیدید به دنبال اشکال هندسی با اضلاع بگردید. به احتمال زیاد اشکال هندسی زیادی از قبیل مثلث، مستطیل و مربع در آن خواهید یافت.

  • طبیعی مانند طبیعت

احتمالا چرم پوست گاو را در خانه‌های سبک مدرن زیاد دیده باشید. دلیل آن این است که ابزار طبیعی نیز جایگاه ویژه‌ای در سبک مدرن دارند. چوب‌های به اصطلاح خام و بدون رنگ، فلزات، چرم طبیعی مانند پوست گاو و فیبرهای طبیعی را می‌توان از ابزار کار طراحان داخلی مدرن نامید.

  • انعکاس

علاوه بر اینکه سبک مدرن طرفدار نورپردازی عالی است، به انعکاس نیز توجه زیادی نشان می‌دهد. وسایلی مانند آینه، شیشه و کریستال، استیل و مس که نور را به شکل عالی منعکس می‌کنند برای این سبک بسیار برازنده‌اند.

برای مثال از کریستال در لوسترهای مدرن استفاده می‌شود. از آینه در ابعاد بزرگ در محیط استفاده می‌شود.

توجه نمایید که آینه از آن ابزاری است که اگر به درستی در دکوراسیون اداری مدرن از آن استفاده شود، تاثیرات مثبت چند جانبه خواهد داشت. آینه علاوه بر اینکه منعکس کننده نور است، تاثیر مستقیمی بر وسیع نشان دادن فضا دارد. علاوه بر اینکه ابزار بسیار کاربردی برای افراد می‌باشد از ویژگی‌های بصری زیبایی نیز برخوردار است. شما می‌توانید از آینه آن هم در ابعاد بزرگ در دکوراسیون اداری خود استفاده کنید.

در ذیل شاهد عکس هایی زیبا از دکوراسیون اداری مدرن شرکت DigitasLBi در نیویورک-آمریکا هستید که در سال 2016 مسئولیت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی دفتر کار خود را به شرکت معماری TPG سپرد.قابل ذکر است این شرکت یک آژانس تبلیغاتی حرفه ای و بزرگ با بیش از 3000 نفر پرسنل بوده که متراژ حدودی فضای اداری آن 50000 مترمربع می باشد.

دکوراسیون اداری مدرن - پیرامید طرح

دکوراسیون اداری مدرن - پیرامید طرح

دکوراسیون اداری مدرن - پیرامید طرح

دکوراسیون اداری مدرن - پیرامید طرح

کلام پایانی

در این مقاله به یکی از سبک‌های معروف در طراحی دکوراسیون داخلی پرداختیم. مولفه‌های اصلی این سبک از رنگ‌های مورد استفاده در این سبک تا سادگی این سبک را برشمردیم. در ادامه به مهم‌ترین ابزاری که در سبک مدرن استفاده می‌شود از آینه تا مصالح طبیعی مانند چوب خام و چرم طبیعی پرداختیم.

اگر به دنبال داشتن دکوراسیون اداری مدرن برای دفتر کار خود هستید که در عین سادگی،چشم نواز و جذاب نیز باشد ما به شما پیشنهاد می دهیم از بازید و مشاوره اولیه رایگان کارشناسان ما در مجموعه پیرامید طرح بهره ببرید. بدین منظور با شماره های تماس درج شده در سایت تماس بگیرید.