وظایف دفتر طراحی معماری | پیرامید طرح

وظایف و عملکرد دفتر طراحی معماری

یک دفتر طراحی معماری بسته به قراردادی که با آن می‌بندید، وظایف و عملکردهای متفاوتی دارد. طراحی فضا، تهیه نقشه، انتخاب متریال، وسایل نصبی درون خانه، قرارداد با مجریان طرح، نظارت بر کار و … از جمله کارهایی است که یک دفتر معماری می‌تواند در انجام آن‌ها به شما کمک کند.

در ادامه به برخی از وظایف مهم مجموعه پیرامید طرح بعنوان یک دفتر طراحی معماری که به آن‌ها مقید است می‌پردازیم:

  • مدیریت و توسعه پروژه‌ها از مرحله ایده پردازی تا طراحی نهایی
  • تهیه نقشه‌ها، مشخصات و اسناد ساخت و ساز
  • طراحی و مستندسازی پروژه‌های ساختمانی تجاری و صنعتی
  • هماهنگی نقشه‌های معماری برای سازه‌های جدید و ایجاد تغییرات
  • سازماندهی و مدیریت اسناد و جوازها
  • هماهنگی با تیم‌های پیمانکاری
  • حل مسائل پیچیده طراحی با راه حل‌ های ابتکاری و عملی
  • تغییر برنامه ها و ارتفاعات موجود را متناسب با نیازهای مشتری و فروش

طراحی فضاها و تهیه نقشه‌ها توسط دفتر طراحی معماری:

وظایف دفتر طراحی معماری | پیرامید طرح

یک دفتر طراحی معماری خوب قبل از تهیه طرح، به گفتگو با شما و سایر اعضای خانواده می‌پردازد. تا به این وسیله بتواند نیاز اصلی و سلیقه شما را بشناسد و بر همین اساس طرحی اختصاصی و بهینه شده برایتان ایجاد کند.

به این ترتیب یک دفتر مهندسی معماری خوب قبل از طراحی، نیازها، سلایق و چالش‌های اصلی پروژه را کشف می‌کند. سپس بر اساس شرایط محیطی و اولویت‌های موجود، راه حل‌هایی را ارائه می‌دهد که شکل کلی فضا را مشخص کند. در ادامه طرح پیشرفت کرده و جزئیات ساختمان به طرح اضافه شده و طراحی تکمیل می‌شود.

مجموعه پیرامید طرح پس از تکمیل طراحی نقشه‌های کارگاهی تهیه می‌کند. به این ترتیب هم دقت اجرا را بالا برده و هم از تحمیل هزینه و زمان اضافی به پروژه جلوگیری می‌کند. هرچه نقشه‌ها بیشتر و جزئی‌تر باشند احتمال خطا کمتر است.

1- خلاقیت

هر پروژه نیازهای خاصی دارد و گنجاندن این نیازها در پروژه و حل مشکلات اجرائی آن‌ها به خلاقیت و نوآوری نیاز دارد. علاوه بر این، طراحی فضاهای زیبا،کاربردی و بهینه نیازمند ذوق و خلاقیت است.

2- مشاوره مدیریت پروژه توسط دفتر طراحی معماری

دفتر طراحی معماری همیشه خود مدیر و مجری پروژه نیست، اما با توجه به دانش و تجربه‌ای که دارد می‌تواند به کارفرما کمک کند پروژه را به بهترین شکل مدیریت کند. مجموعه پیرامید طرح به کارفرما کمک می‌کند تا اولیت‌های اساسی خود را شناخته و بر این اساس بهترین طرح را انتخاب کند.

همچنین این مجموعه می‌تواند راهنمای خوبی در مراحل کسب مجوزهای قانونی باشد. در مراحل بعدی به کارفرما کمک می‌کند تا تعامل سازنده‌ای با پیمانکاران پروژه داشته و به بهترین شکل کار آن‌ها را مدیریت کند.

3- کنترل هزینه‌های پروژه

یکی از وظایف و البته هنرهای یک دفتر طراحی معماری، کنترل و مدیریت هزینه‌ها است. طراحی معماری با در نظر گرفتن اولویت‌های پروژه می‌تواند راهکارهایی برای انتخاب بهینه‌ترین و مناسب‌ترین مصالح و تکنیک ‌های ساخت هماهنگ با طراحی ارائه دهد. این کار کمک زیادی به کاهش هزینه‌های پروژه خواهد کرد.

همچنین معمار می‌تواند با تکیه بر تجربه و با توجه به شناخت خود از مصالح و تکنیک‌های اجرا، گزینه‌های ارزان قیمت تری را به شما پیشنهاد کند. در چنین شرایطی باید ملاحظاتی از قبیل تورم، تغییر قیمت‌ها، نبود پیمانکار در یک بازه زمانی و اجبار برای همکاری با یک پیمانکار گران قیمت‌تر را نیز در کنترل هزینه‌ها لحاظ کند.

علاوه بر این‌ها مجموعه پیرامید طرح می‌تواند با نظارت بر ساخت پروژه و ارائه نکات اجرایی و مدیریتی کارگاه از وارد آمدن هزینه‌های اضافی به پروژه جلوگیری کند.

4- مشاوره در خرید متریال و مصالح

یک دفتر طراحی معماری موظف است مشاوره‌های لازم برای خرید متریال و مصالح ساختمانی ارائه دهد. برای مثال در انتخاب کاشی، سنگ، سرامیک، کفپوش، کابینت، میز، روشویی، توالت‌ها، چراغ‌ها و روشنایی‌های پروژه، دستگیره درب‌ها و… .

نکته‌ای که در انتخاب مصالح ابتدا باید در نظر گرفت، نظرات و سلیقه کارفرما است. در نهایت نمونه‌هایی که مد نظر دفتر معماری است به او نشان داده می‌شود و یک لیست از تمام این موارد تهیه شده و در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.

5- انتخاب پیمانکار و نظارت بر کار آن‌ها

یک دفتر طراحی معماری درجه یک معمولا به طور همزمان با چندین پیمانکار معتبر کار می‌کند. دفتر معماری موظف است کلیات پروژه را با چند پیمانکار در میان بگذارد. با بررسی همه جوانب، در نهایت با فردی که صلاحیت بیشتر و قیمت مناسب‌تری دارد کار کند.

همچنین دفاتر معماری باید لیستی از پیمانکاران در اختیار داشته باشد. طبق این لیست استانداردهایی در حیطه کاری هر پیمانکار تعریف کنند تا مشکلی به وجود نیاید. بهتر است این استانداردها هنگام عقد قرارداد با خود پیمانکار نیز مطرح شده و از او امضا گرفته شود.

6- مشاوره برای اجرای به موقع پروژه و مدیریت کارگاه

اتمام به موقع پروژه، عدم تاخیر در پروژه و منظم بودن کارگاه از جمله نگرانی‌هایی است که برای هر کارفرمایی وجود دارد. دفتر طراحی معماری در این مرحله می‌تواند به کمک شما بیاید تا متدهای اجرایی مناسب برای پروژه خود را انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید عقب افتادگی‌های زمانی در پروژه را با زمان بندی مجدد جبران کنید. همچنین می‌تواند با نظارت بر کار و مشاهده مراحل ساخت از بروز مشکلات و خطاهای احتمالی جلوگیری کند.

جمع‌بندی

عملکرد دفتر طراحی | پیرامید طرح

دانستیم که هر دفتر طراحی معماری باید به صورت پیش فرض یک سری از وظایف را انجام دهد. علاوه برآن‌ها می‌تواند بسته به پتانسیل‌های خود بخش‌های دیگری را نیز در پروژه بر عهده بگیرد. ما در مجموعه پیرامید طرح، سال‌هاست تلاش می‌کنیم تا تمام وظایفی که پیش‌تر در این مطلب گفته شد را به کارفرمایان ارائه ‌دهیم. همچنین این مجموعه علاوه بر همکاری با مهندسین خبره، با پیمانکاران حرفه‌ای نیز همکاری می‌کند. به این ترتیب می‌توانیم کار را با بالاترین کیفیت ارائه دهیم و خروجی قابل قبولی برای کارفرما داشته باشیم.

دفتر طراحی معماری و معماری داخلی پیرامید طرح با اتکال به خداوند متعال از سال 1380 فعالیت خود را در قالب پروژه های متعدد در تمامی نقاط کشور به انجام رسانده است.این مجموعه با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و دانش فنی روز دنیا توانسته در زمینه طراحی و اجرای معماری و معماری داخلی انواع فضاهای اداری، تجاری و مسکونی تجارب درخشانی را کسب نماید. سرعت بالا،دقت کافی و تجربه فراوان این مجموعه موجب گردیده است تا در طول بیش از یک دهه نقش بسیار مهمی در تجهیز فضاهای گوناگون ایفا نماید. خدمات انجام گرفته توسط این مجموعه به شرح ذیل می باشد.

طراحی و اجرای:

  • معماری داخلی فضاهای اداری و مسکونی، هتل ها، مراکز درمانی، ویلاهای ییلاقی
  • معماری داخلی فضاهای تجاری، رستوران و کافی شاپ
  • بازسازی فضاهای اداری و مسکونی
  • نمای ساختمان
  • فضای سبز تراس، پاسیو و روف گاردن (Roof Garden)
  • پارکت لمینیت، موکت، کاغذ دیواری، مبلمان اداری و مسکونی
  • پارتیشن های تک جداره و دوجداره ام دی اف و پارتیشن شیشه ای فریم لس

امید است مجموعه حاضر گامی موثر در جهت ارتقای سطح فرهنگ معماری و معماری داخلی کشور عزیزمان ایران بردارد.

دفتر طراحی معماری داخلی | پیرامید طرح

قابل ذکر است به منظور اطلاع شما دوستان عزیز از فعالیتهای انجام شده توسط این مجموعه، نمونه هایی از این طراحی ها در زمینه های گوناگون در سایت این شرکت موجود می باشد که شما را به مشاهده این تصاویر دعوت می نماییم. برای طراحی دکوراسیون خاص فضای اداری یا مسکونی خود با مجموعه پیرامید طرح تماس حاصل فرمایید.