خلاقیت در معماری داخلی | پیرامید طرح

خلاقیت در معماری داخلی

یکی از موارد مهم و حائز اهمیت در جذاب و چشمگیر شدن معماری داخلی فضاهای اداری، مسکونی، تجاری و .. به کارگیری صحیح از خلاقیت و نوآوری در آیتم های مختلف این فضاها می باشد.بسته به فضای انتخابی و مدنظر شما جهت انجام معماری داخلی آن، موارد گوناگونی وجود دارد که می توان به آنها توجه ویژه ای نمود. ما در نظر داریم در این مبحث شما را با یک نمونه از هزاران نمونه موجود در خصوص خلاقیت در یک فضای اداری آشنا نماییم.

در دیزاین این محیط های اداری چیزی که به وفور دیده می شود استفاده به جا از خلاقیت و نوآوری در قسمت مربوط به جلسات داخل شرکتی آنها می باشد که با تعبیه به جای قسمت هایی جهت قرارگیری پاف های اداری یا درست کردن دیوار اتاق کنفرانس با این پاف ها که هم کاربردی بوده و نیاز به جای کمی دارد و هم کاملاً دکوراتیو می باشد،طراح موفق به نشان دادن ذهن خلاق و تفکر خاص خود گردیده و به معماری داخلی این فضاها حس بی نظیری بخشیده است. شما نیز می توانید با بهره گیری مناسب از این ایده و استفاده از طرح شخصی و تعیین رنگ بندی خاص در این پاف ها برای فضای اداری موردنظر خود اثری خاص و رویایی را ایجاد و خلق نمایید.

نگاهی بر ایده های خلاقانه در معماری داخلی:

معماری داخلی هنری است که فضاهای درونی ساختمان را به بهترین شکل توصیف می کند. همچنین در این دانش که علم طراحی فضای داخلی محسوب می شود، فضاهای مختلف ساختمان با توجه به ضوابط و استانداردهای نظام معمارانه طراحی می شوند.

ایده های خلاقانه معماری داخلی | پیرامید طرح

در معماری داشتن ذهنی خلاق و پویا یک مهارت بسیار مهم به شمار می آید. به نوعی می توان گفت در معماری خلاقیت حرف اول را می زند و از جایگاه خاصی برخوردار است. خلاقیت در معماری باعث شکل گیری طراحی های خاص و بی نظیر می شود. به جرات می توان گفت معماری عصر مدرن هر روز شکلی جدید، نمایی خاص و قالبی متفاوت و نو را ارائه می دهد. به منظور ایجاد خلاقیت در این نوع معماری می توان از عناصر ساده کمک گرفت. در واقع برای ایجاد خلاقیت همیشه نیازی به استفاده از طرح های عجیب و غریب نیست.

  • خلاقیت در این نوع معماری به کمک رنگ ها: استفاده درست از رنگ ها یکی از عواملی است که تاثیر بسیار زیادی در ایجاد خلاقیت در معماری داخلی دارد. با استفاده از رنگ های خاص به راحتی می توان تغییرات اساسی و چشمگیری را در فضای داخلی ایجاد نمود. استفاده از مبلمان و وسایل چند رنگ یکی از این ایده های خلاقانه به شمار می آید. استفاده از رنگ های شاد در ورودی منزل نیز از دیگر روش‌ های عالی جهت به کارگیری خلاقیت و نوآوری در این علم است.
  • خلاقیت در معماری با ایجاد تضاد و ابهام: بهتر است بدانید با کمک تضاد تمایزها به خوبی آشکار شده و ابهام ها از بین خواهند رفت. در واقع با استفاده از این تکنیک به راحتی می توان ویژگی های متفاوت در طرح معماری را مورد تأکید قرار داد. همچنین با استفاده از ابهام تضاد بین طرح بیرونی و درونی از بین رفته و تمایزها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کنند. برای استفاده از تکنیک ابهام می توان مصالح مشابه با تفاوت کم را در کنار یکدیگر قرار داد.

نگاهی بر دیگر ایده های خلاقانه در این نوع معماری:

معماری داخلی | پیرامید طرح

در ادامه می خواهیم شما را با دیگر ایده های خلاقانه در معماری داخلی آشنا نماییم . با ما همراه باشید.

  • استفاده از المان های طبیعی: از دیگر ایده های جذاب و خلاق برای این نوع معماری استفاده از المان های طبیعی است. استفاده از این روش تاثیر بسیار زیادی بر روحیه افراد داشته و جذابیت های بصری را به دنبال دارد. طراحی محل هایی برای نگهداری گلدان ها و یا آکواریوم ماهی ایده ای بسیار مناسب در این زمینه می باشد.
  • اتاق نشیمن با طرح گودال گفتگو : از دیگر ایده های خلاقیت در معماری ایجاد و طراحی اتاق نشیمن با طرح گودال گفتگو است. انتخاب این طرح فضای اتاق نشیمن را خاص و مجزا می سازد. در این ایده فضای اتاق نشیمن را درون یک گودال کم عمق طراحی می کنند. همچنین برای این فضا می توان چند پله کوتاه در نظر گرفت. از طرفی می توان برای نقطه وسط اتاق نشیمن یک میز متفاوت و یا یک حوض در نظر گرفت.

بهتر است بدانید مجموعه پیرامید طرح با سال ها تجربه خود سعی نموده تا از ایده های نوین و جدید در کار خود استفاده کند. همچنین این مجموعه شناخته شده و از نهایت خلاقیت خود در معماری استفاده می کند.

  • استفاده از سقف نورگیر: از دیگر روش های نوین و خلاقانه می توان به استفاده از سقف‌ های نورگیر در فضای داخلی اشاره کرد. این روش برای خانه هایی که در طبقه آخر قرار دارند بهترین گزینه پیشنهادی است. برای نورپردازی فضای داخلی ساختمان نیز می توانید چراغ‌ ها و آباژورهایی را در کناره های اتاق قرار دهید.

چند نمونه از نوآوری های رشته معماری داخلی:

نوآوری معماری داخلی | پیرامید طرح

امروزه در رشته معماری داخلی شاهد یکسری نوآوری ها بوده که در ادامه نگاهی بر آنها خواهیم داشت.

1- چوب مایع:

یکی از نوآوری های رشته معماری چوب مایع است. چوب مایع از خاصیت های بی نظیری برخوردار می باشد. این ماده که نسل جدیدی از مصالح شبه پلاستیک و شبه چوب است، توانسته کاستی های چوب را به خوبی جبران نماید. چوب مایع از ویژگی های و مزایای بسیاری برخوردار است. وزن سبک، هزینه کم فرآوری مصالح، قیمت پایین مصالح خام، سازگاری با محیط زیست و … از ویژگی های قابل توجه این محصول هستند. همچنین سطح این نوع چوب نسبت به دیگر مواد چوبی صیقلی تر می باشد.

2- بتن شفاف:

از دیگر نوآوری های رشته معماری می توان به بتن شفاف اشاره کرد. بتن شفاف از ترکیب بتن و رشته های شیشه ای نوری ساخته شده است. این نوع بتن محصول نسبتا جدیدی است که توسط یک معمار مجارستانی در سال 2004 اختراع گردید. از بتن انتقال دهنده نور برای ساخت کف پوش، بلوک ها، صفحات پیش ساخته و دیوارهای داخلی و خارجی استفاده می شود. همچنین بتن های شفاف از تنوع رنگ بالایی برخوردار هستند.

3- گچ بری پلی استایرن:

استفاده از گچ بری پلی استایرن نیز یک نوآوری در معماری داخلی به شمار می آید. این محصول بهترین جایگزین برای گچ می باشد. استفاده از گچ بری پلی استایرن تاثیر بسیار زیادی در کاهش سنگینی ساختمان دارد. همچنین این محصول با سرعت بسیار بالایی نصب می شود. با استفاده از گچ بری پلی استایرن دیگر نیازی به استفاده از پروفیل، رابیتس، میلگرد و … نیست. صرفه جویی در وقت و هزینه ها نیز از دیگر مزایای گچ بری پلی استایرن است.

آشنایی با انواع مختلف سبک های معماری داخلی:

سبک های معماری داخلی | پیرامید طرح

امروزه طراحان و معماران از سبک های مختلفی جهت معماری داخلی ساختمان استفاده می کنند.

1- سبک کلاسیک:

این نوع سبک، یکی از سبک ‌های با اصالت در دکوراسیون به شمار می آید. در سبک کلاسیک تمامی عناصر در نظم و آرامش قرار دارند و هیچ گونه آشفتگی دیده نمی شود. در این سبک از مبلمانی با پارچه های ساده و رنگ های ملایم استفاده می شود. از پرطرفدارترین رنگ‌ های این سبک می توان به رنگ ‌های خالص و رنگ کرم در طیف‌ های مختلف اشاره کرد.

2- سبک مدرن:

یکی از ویژگی های سبک مدرن سادگی آن است. طراحان در این سبک به دنبال ایجاد فضایی براق، تک رنگ و به دور از تجمل هستند. در این سبک رنگ ها به صورت طبیعی و یا با طیفی از رنگ های خنثی دارای بیشترین کاربرد و استفاده هستند. از دیگر ویژگی های این سبک می توان به استفاده از الیاف طبیعی، دکوری های مینیمال و دیگر اشیا ساده و شیک اشاره کرد.

مجموعه نام آشنای پیرامید طرح علاوه بر سبک های ذکر شده از سبک بوهمین، طراحی مینیمالیست، سبک اسکاندیناوی، سبک روستیک یا روستایی، سبک ترانزیشنال یا انتقالی، سبک ایرانی سنتی، سبک معاصر، سبک صنعتی و سبک فرانسوی جهت طراحی فضای داخلی استفاده می کند. شما می توانید برای اجرای معماری داخلی فضای مسکونی یا اداری خود با کارشناسان مجموعه پیرامید طرح تماس حاصل فرمایید.