اجرای دکوراسیون داخلی اداری - پیرامید طرح

اجرای دکوراسیون داخلی اداری و دفتر کار

اجرای دکوراسیون داخلی اداری و دفتر کار یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران واحدهای اداری و دفترهاست. دلیل اینکه صنعت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی اداری امروزه در سراسر دنیا چنین پر رونق شده است چیزی بیش از توجه به ظاهر و شکیل بودن محیط است.

فواید اجرای صحیح و اصولی دکوراسیون و دفتر کار:

در ادامه به مهم‌ترین فوایدی که اجرای صحیح و اصولی دکوراسیون و دفتر کار در بردارد می‌پردازیم.

  • افزایش بهره وری کارکنان

اجرای دکوراسیون داخلی اداری - پیرامید طرح

خیر الامور اوسطها. به نظر می‌آید که این جمله طلایی در همه کارها و همه ابعاد نتیجه بخش است. زمانی که پای اجرای دکوراسیون داخلی اداری و دفتر کار به میان می‌آید شاید تصمیم بگیریم که هر چه که در گذشته بوده است را در جهت مخالف انجام دهیم. برای مثال دفاتر اداری در گذشته پر بودند از اتاق‌هایی که افراد به تنهایی در آن مشغول به کار خود بودند. اما اکثر طراحی‌های امروزی به نحوی است که افراد را دور هم جمع می‌کند و کار گروهی را تقویت می‌کند.
همه ما خوب می‌دانیم که تمام وظایف در محیط اداری محدود به کارهای تیمی نمیشود و کارکنان نیاز دارند که تایمی را تنها با خودشان و کاری که قرار است انجام دهند متمرکز باشند. بنابراین فراهم کردن محیطی که افراد بتوانند به صورت متعادل به کارهای انفرادی و کارهای تیمی بپردازند از مولفه‌های مهم اجرای دکوراسیون است.

  • نور، نور و نور

Execution of office interior decoration

از ویژگی‌های یک بنای خوب نورگیر عالی آن است. پس از این مرحله به دکوراسیون می‌رسیم، هر چه میزان نور پردازی طبیعی در محیط بیشتر باشد طراوت و سرزندگی آن محیط بیشتر است. از همه این‌ها که بگذریم می‌رسیم به تاثیر نور بر روی سلامتی و روحیه‌ی افراد. محیطی که دارای نور کافی و طبیعی باشد را نمی‌توان با هیچ چیز دیگری در دکوراسیون مقایسه کرد. طبق مطالعاتی که توسط دپارتمان طراحی و محیط دانشگاه کرنل انجام شد، مشخص شد که در محیط‌هایی که از نور طبیعی خورشید استفاده می‌کنند؛ کارمندان 63 درصد سر درد کمتر را تجربه می‌کنند، 56 درصد کمتر احساس خواب آلودگی می‌کنند و 51 درصد کمتر خستگی چشم پیدا می‌کنند. مقداری نور طبیعی فواید بی نظیری برایتان دارد، از آن غافل نشوید.

در صورتی که به دنبال گروه طراحی دکوراسیون داخلی و دفتر کار خبره می‌گردید، پیشنهاد ما به شما گروه دکوراسیون اداری پیرامید طرح است. می‌توانید سفارشات و پروژه‌های خود را با خیال راحت به این گروه بسپارید و از نتیجه‌ای که به دست می‌آید نهایت لذت را ببرید.

برای ورود نور بیشتر چه کنیم؟

از پارتیشن‌های شیشه‌ای متحرک و ثابت به جای دیوار استفاده کنید. این باعث عبور نور از محیطی به محیط دیگر می‌شود و از تاریکی و دلگیری محیط جلوگیری میکند. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای علاوه براینکه در هزینه‌هایی که باید بابت مصالح ساختمانی بپردازید صرفه جویی می‌کند، باعث می‌شود که دستتان باز باشد تا بتوانید هر چند وقت یک بار دکوراسیون محل کارتان را تغییرات اساسی بدهید. میتوانید تعداد اتاق‌ها را کم و زیاد کنید.

حتی ‌می‌توانید سایز اتاق‌ها را هم کوچک و بزرگ کنید. در واقع می‌توان گفت با پارتیشن بندی می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. هم از هزینه‌های بیشتر جلوگیری کنید، هم به نورپردازی محیط کمک کنید و هم اینکه دستتان را برای ایجاد تغییرات دلخواه در آینده باز بگذارید.

  • رنگ:

رنگ در اجرای دکوراسیون داخلی اداری - پیرامید طرح

رنگ‌ها را دست کم نگیرید. بیخود نیست که در مراسم عروسی سفید می‌پوشند و در مراسم عزا سیاه. رنگ‌ها بیش از آنکه فکرش را کنیم انتقال دهنده احساسات ما هستند. استفاده درست و بجا از رنگ‌ها می‌تواند روحیه‌ی ما را ارتقا دهد. برای مثال اگر در محیط‌های پر استرس کار می‌کنید بهتر است از رنگ سبز یا آبی استفاده کنید. این دو رنگ هورمون‌های آرامش بخش را در بدن تقویت می‌کنند.

بعنوان مثالی دیگر در این باب پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ قرمز در محل کار خود برای دیوارها جدا خودداری کنید. این رنگ تحریک کننده است و می‌تواند احساسات شما از قبیل خشم، تکانش و … را با شدت زیادی بروز دهد.

  • کف:

کف در اجرای دکوراسیون داخلی اداری - پیرامید طرح

معمولاً برای طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر کار،اینگونه فضاها را به چهار قسمت کف، سقف، دیوار و مبلمان تقسیم می نمایند که در اغلب موارد در ایران از چهار مقوله فوق فقط به طراحی در سقف بسنده می شود. در دکوراسیون داخلی فضاهای اداری طراحی کف و یا همان فلورینگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

یکی از بهترین پوشش های کف در دکوراسیون اداری که دارای تنوع رنگ بسیار بالایی نیز می باشد موکت های ویژه ای هستند که برای فضاهای اداری ساخته و پرداخته شده اند. این نسل از موکت ها به گونه ای تولید شده اند که در برابر گرد و غبار و لکه های ناشی از آن بسیار مقاوم هستند و نظافت آنها بسیار راحت انجام می پذیرد.

تنوع رنگی در این محصول به گونه ای است که امکان تفکیک فضاهای مختلف را فقط با تغییر رنگ کف امکان پذیر می نماید و برای ترکیب با سایر متریال های موجود از جمله پارکت و سرامیک بسیار منعطف است.

  • استرس:

اجرای دکوراسیون داخلی اداری - پیرامید طرح

در راستای کاهش استرس کاری کنید. منظور ما این نیست که کارمندان را به بی خیالی و در رفتن از زیر کارهایی که باید انجام دهند دعوت کنید، خیر. شاید کارهایی که در ادامه قرار است راجع به آن‌ها صحبت کنیم تاثیری روی فشار کاری شما نداشته باشند، اما مطمئنیم که تاثیر مثبتی روی روحیه شما می‌گذارند.

هرچه روحیه شما بالاتر باشد بهتر می‌توانید وظایف خود را به خوبی انجام دهید. برای این کار باید طبیعت را به محیط کاری خود بیاورید. در این راستا می‌توانید از گل و گیاه طبیعی استفاده کنید. در ضمن یکسری از گیاهان آپارتمانی هستند که با تولید اکسیژن بیشتر نسبت به سایر گل‌ها می‌توانند شما را سرحال‌تر کنند.

استفاده از آب‌نماها و شنیدن صدای آب می‌تواند تا حد زیادی برای شما آرامش بخش باشد. استفاده از موزیک بی‌کلام آرامشبخش نیز می‌تواند استرس شما را تا حد مطلوبی کاهش دهد. در اینجا شما می‌توانید هنگام اجرای دکوراسیون، باند و یا بلندگوهایی را درنظر بگیرید.

تیر آخر را بزنید

 

برای اینکه به اجرای دکوراسیون داخلی اداری و دفتر کار خود روح بدمید، پیشنهاد ما به شما این است که به دکوراسیون خود شخصیت بدهید. به دنبال مفهومی بگردید که به زمینه‌ کاری شما مربوط می‌شود. با این کار به مخاطبان خود نشان می‌دهید که چقدر هوشمندانه و هدفمند هستید. برای مثال اگر زمینه کاری شما مربوط به محیط زیست است، از مواد تجزیه پذیر در طراحی دکوراسیون دفتر کار خود استفاده کنید تا مفهوم دوست‌دار طبیعت بودنتان را نشان دهید.

اجرای دکوراسیون داخلی اداری - پیرامید طرح

در ادامه حتما روی هدف خود و اهمیت استفاده کمتر از پلاستیک نیز تاکید کنید تا همگان متوجه رسالت و توجه شما به این امر بشوند.

یک کار دیگری که در این راستا می‌توان انجام داد این است که دکوراسیون خود را با مواد بازیافتی اعم از پلاستیک‌های بی مصرف انجام دهید. شاید پیش خودتان بگویید شوخی میکنی؟ مگر می‌شود که دکوراسیون شرکت یا واحد اداری خودم را با یک مشت پلاستیک بی مصرف انجام دهم؟ باید در جواب به شما بگویم که بله که می‌شود.

برای اینکه بیشتر با این مفهوم آشنا شوید به جستجوی بیشتر در گوگل بپردازید. من هم در ادامه تصویر یکی از خاص‌ترین دکورهایی که با زباله‌های پلاستیکی ساخته شده است را برای شما می‌گذارم تا ببینید و ایده بگیرید.

کلام پایانی

در این نوشته به مهم‌ترین مواردی اشاره کردیم که برای اجرای دکوراسیون داخلی اداری و دفتر کار نیاز است. از شخصیت دادن به طراحی دکوراسیون داخلی اداری گرفته تا دست کم نگرفتن تاثیر رنگ‌ها بر روحیه افراد و کارکنان، مواردی که به کاهش استرس کارکنان کمک می‌کند و جزئیاتی دیگر.

ممنون که تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید. امیدواریم که اطلاعات فوق برای شما مفید بوده باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتری در زمینه اجرای دکوراسیون دفتر کار، برای اجرای دکوراسیون داخلی اداری و دفتر کار  می توانید با مشاوران، متخصصان و کارشناسان مجموعه پیرامید طرح تماس حاصل فرمایید.