آجر نما در دکوراسیون داخلی

آجر نما در دکوراسیون داخلی

آجر یکی از قدیمی ترین مواد و متریال ها برای ساختن ساختمان ها بوده که از سالیان بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه نیز همچنان، هم در ساخت و نمای ساختمان و هم در محیط داخل منزل به صورت دکوراتیو کاربرد فراوانی دارد. طیف گسترده ای از رنگ در آجرها وجود دارد که رنگ بندی آن از رنگ مشکی گرفته تا کرم روشن را در بر می گیرد و همچنین امکان رنگ آمیزی آن بوسیله انواع رنگ های ساختمانی وجود دارد. شاید با رنگ کردن آن فقط از آجر یک بافت و یا تکسچر باقی بماند ولی باز هم این محصول زیبایی خاص خود را دارد.

به تازگی متریال های جایگزینی برای تکسچر آجر در معماری داخلی ساختمان مطرح شده که در ابتدا به سختی می شد آن را از آجر طبیعی تشخیص داد ولی به جرات می توان گفت اصلی ترین خصیصه آجر عمر بالای آن است که هیچ کدام از این متریال های جایگزین که با هزینه های گزاف نیز خریداری می شوند این ویژگی را نداشته و فقط مهمان چند ماهی هستند. ایده هایی بسیاری برای استفاده از آجر در نمای داخلی ساختمان و دکوراسیون داخلی منازل وجود دارد که ما برای شما چند نمونه از آن را انتخاب کردیم که در ذیل مشاهده می نمایید. برای طراحی خاص و ایده آل معماری داخلی فضای مسکونی و اداری خود با مجموعه پیرامید طرح همراه شوید.

استفاده از آجر نما در دکوراسیون داخلی منزل از ایده های جذابی است که مورد توجه طراحان قرار می گیرد. آجر از جمله متریال هایی است که قدمت طولانی دارد و از هزاران سال پیش در معماری انواع بناها کاربرد فراوان داشته است. در حال حاضر به کارگیری آجر نما برای دکوراسیون داخلی می تواند جلوه ی زیبا و منحصر به فردی را به محیط ببخشد. با بررسی طرح های مختلف می توان سبک مناسب با فضای داخلی منزل را انتخاب کرد.

تاثیر آجر نما در دکوراسیون داخلی:

وجود آجر نما در دکوراسیون داخلی منزل می تواند فضایی صمیمی و آرامش بخش را به وجود آورد. آجر نما داخل خانه باید با توجه به سایر المان ها اجرا شود. نمای داخلی خانه به کمک آجرهای متنوع حس و حال تازه ای پیدا خواهد کرد. آجر از طرح و رنگ متنوعی برخوردار است و سلیقه افراد مختلف را در بر خواهد گرفت.

معرفی آجرهای متنوع برای نمای داخلی:

آجر نمای داخلی | پیرامید طرح

آجر نما برای دکوراسیون داخلی با استفاده از آجرهای مختلف انجام می شود. همانطور که گفته شد آجرها طرح های متنوعی دارند از جمله آنها می توان به آجر طرح چرم، آجر طرح آنتیک و… اشاره کرد. به کمک این نوع آجرها طرح های خلاقانه در محیط های خاص به اجرا در می آید.

یکی از زیباترین آجرها برای آجر نمای داخل منزل آجر نسوز است. این آجر سطح صاف و صیقلی دارد و از انواع مختلفی برخوردار است. از جمله آجرهای نسوز آجر سفید نسوز، آجر نسوز انگلیسی، آجر نسوز شاموتی می باشد.

برخی افراد از طرح آجر نما داخل ساختمان استقبال می کنند. به این ترتیب می توان از کاغذ دیواری آجر نما برای طراحی داخلی منزل استفاده کرد.

سبک ها مختلف اجرای آجر نما در دکوراسیون داخلی:

سبک های آجر نما در دکوراسیون داخلی | پیرامید طرح

آجر نما در دکوراسیون منزل با سبک های مختلفی قابل اجراست. ابتدا باید تم اصلی مشخص شود. در خانه هایی که سبک کلاسیک به اجرا درآمده استفاده از آجر طرح چوب می تواند ایده جذاب باشد. آجر طرح چوب با داشتن شیار گوناگون شباهت بسیار زیادی به چوب دارد. به این ترتیب نمایی از چوب را با هزینه مقرون به صرفه در داخل ساختمان به اجرا خواهید گذاشت.

در طراحی کلاسیک الهام گرفتن از رنگ های طبیعت جایگاه ویژه ای دارد. استفاده از آجر قزاقی قرمز، آجر قزاقی گلبهی و آجر قزاقی زرد زیبایی محیط را دو چندان خواهد کرد.

سبک مدرن از جمله سبک های پرطرفدار است و آجر نما در دکوراسیون خانه با در نظر گرفتن شاخص های مهم این سبک به اجرا در می آید. در سبک مدرن سادگی و شیک بودن اصول اولیه می باشد. انتخاب آجر کرم رنگ یا سفید در این سبک رواج دارد. آجر چینی به روش مشبک و حصیری در نمای داخلی ساختمان می تواند طراحی مدرن و شیکی را به وجود آورد.

تیم طراحی پیرامید طرح با ارائه صدها طرح زیبا و جذاب به نیاز افراد مختلف پاسخ می دهد. شما با انتخاب سبک طراحی مورد علاقه خود می توانید زیباترین طرح آجر نما داخل منزل را به اجرا درآورید.

مزایای استفاده از آجر نما در طراحی دکوراسیون داخلی

مزایای آجر نما در دکوراسیون داخلی | پیرامید طرح

استفاده از آجر نما در دکوراسیون داخلی منزل مزایای زیادی دارد از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام و ماندگاری
  • عایق صوت و حرارت
  • طراحی متنوع
  • رنگ پذیری آجر و قابلیت رنگ آمیزی
  • اجرای سبک های مختلف آجر چینی بر روی دیوار داخلی
  • هماهنگی با سایر المان های موجود در فضا
  • اجرای طرح های خلاقانه

به کمک آجر نما می توان سبک های مختلف طراحی را در دکوراسیون منزل به اجرا درآورد. آجر خاصیت رنگ پذیری دارد به این ترتیب هر چند مدت یکبار می توانید با رنگ کردن آجر نما حال و هوای تازه ای در فضا ایجاد کنید. همچنین این متریال بسیار مقاوم و با دوام است و تا سال ها نیاز به ترمیم و مرمت دیوارها نیست.

طراحی بخش های مختلف منزل با آجر نما:

طراحی منزل با آجر نما | پیرامید طرح

آجر نما در بخش های گوناگون منزل قابل اجراست. یکی از محیط هایی که در چیدمان داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است دیوار سالن نشیمن می باشد. در این بخش از منزل شما می توانید یک دیوار کانونی را انتخاب کرده و با استفاده از آجر مناسب طراحی جذابی را به وجود آورید.

دیوار پشت تلویزیون یا تی وی وال یکی دیگر از قسمت هایی است که با کمک آجر جلوه ی فوق العاده ای پیدا خواهد کرد. در حال حاضر طراحان به جای استفاده از میز تلویزیون، آجر نسوز با رنگ ها و طرح های متنوع را در این بخش به کار می گیرند.

طرح روستیک از جمله طرح های زیبایی است که با استفاده از آجر روستیک در اتاق خواب قابل اجراست. این سبک طراحی حسی نوستالژیک و خاطره انگیز را به مخاطب القا خواهد کرد.

آشپزخانه از بخش های مهم منزل است که باید به دقت طراحی شود. برای دیوارهای بین کابینتی می توان از آجر سفید رنگ استفاده کرد و با کمک نورپردازی مناسب زیبایی دو چندانی به محیط بخشید.

آجر نما در دکوراسیون داخلی در بخش های مختلفی مانند راه پله، راهرو، بالکن، دیوار اطراف شومینه، سقف و کفپوش قابل اجراست. اما نحوه طراحی و استفاده از آجر مناسب اهمیت زیادی دارد. آجر می تواند نمای داخلی منزل را به محیطی گرم، صمیمی و آرامش بخش تبدیل نماید.

گروه طراحی پیرامید طرح با در نظر گرفتن متراژ فضا، نقشه ساختمان، نور طبیعی منزل، جنوبی یا شمالی بودن آن، نورپردازی مصنوعی، سایر متریال های موجود در فضا و… طرح های متنوع و زیبا را به اجرا بگذارد.