چگونگی استفاده از فنگ شویی در چیدمان منزل

 

فنگ شویی یک هنر باستانی چینی است که از 3000 سال پیش تاکنون توسعه پیدا کرده است.این هنر به شما می گوید چگونه می توانید بر اساس علم، میزان انرژی محیط های مختلف مانند خانه، دفتر کار  و حتی باغچه منزل را در حد تعادل نگهدارید. فنگ شویی به شما کمک می کند تا در زندگی خود اقبال خوب داشته باشید.این خوشبختی به شکل های مختلفی خودش را در زندگی شما نشان می دهد از سلامتی گرفته تا پیشرفت شغلی و بهبودی زندگی عاشقانه.ما در این مقاله می خواهیم شما را با روش های استفاده از فنگ شویی در چیدمان وسایل منزل آشنا کنیم.

1-از چشمه فنگ شویی استفاده کنید.

2

آب نماد ثروت است.با توجه به اصول فنگ شویی بهترین مکان برای استفاده از آبنمای تزیینی در چیدمان منزل، نزدیک درب ورودی است و می توانید آن را داخل یا خارج خانه قرار دهید. نکته مهم این است که جریان آب باید به سمت مرکز خانه شما باشد. این با آن معناست که شانس و اقبال می تواند وارد زندگی شما شود. به یاد داشته باشید که شیرهای آب خراب و در حال چکه، نمادی از هدر رفتن پول هستند. اگر می خواهید حساب های بانکی شما همیشه پر باشند، شیرهای آب را تعمیر کنید و تمام آب های راکد را از خانه خود دور نگهدارید. همچنین در برخی دیگر از منابع گفته شده است که بهتر است از نقاشی یا تابلوهایی که تصویر آب یا دریا دارند در دکوراسیون منزل استفاده نشود. آینه هایی که در ارتفاع بالا نصب می شوند نیز دارای همین ویژگی هستند. اگر قصد استفاده از آینه را دارید آن را در ارتفاع بالاتر از بینی خود قرار ندهید.

2-بالای کابینت گیاه بگذارید.

3

 

اگر روی کابینت های آشپزخانه فضای خالی وجود دارد می توانید روی آن چند گلدان قرار دهید.کابینت ها محل تجمع گرد و خاک هستند و همین موضوع باعث جذب انرژی منفی به آشپزخانه می شود بنابراین اگر روی کابینت ها فضای کافی وجود دارد می توانید آن را با گل و گیاه های آپارتمانی مزین کنید. اگر تمایلی به استفاده از گل در آشپزخانه ندارید ،می توانید از دیگر وسایل تزئینی که برای شما انرژی مثبت به همراه دارند استفاده نمایید.

3-تخت خود را در محل مناسب قرار دهید.

6

 

یکی از اصطلاحات رایج در چیدمان وسایل به روش فنگ شویی ، موقعیت فرماندهی است و به معنای آن است که مبلمان منزل مانند تخت خواب باید در بهترین موقعیت اتاق قرار بگیرند، زیرا شما زمان زیادی از عمرتان را صرف خوابیدن می کنید .برای این منظور باید تخت خود را به گونه ای قرار دهید که هم راستای درب اتاق نباشد اما بتوانید زمانی که روی تخت دراز می کشید درب اتاق را ببینید. اگر اتاق شما به گونه ای است که نمی توانید تخت خود را در این موقعیت قرار دهید پیشنهاد ما به شما استفاده از آینه می باشد. فقط کافی است آینه را به شکلی قرار دهید که بتوانید از روی تخت درب ورودی را مشاهده کنید.

4-تلویزیون اتاق خواب را پوشش دهید.

9

 

بسیاری از ما داخل اتاق خواب خود تلویزیون داریم تا اگر دچار بی خوابی شدیم، بتوانیم سر خودمان را گرم کنیم. پیشنهاد ما به شما این است که تلویزیون خود را در صورت عدم استفاده بپوشانید زیرا انرژی ساطع شده از آن می تواند آرامش خواب شما را بر هم بزند. برای این منظور می توانید از یک تکه شال یا پارچه زیبا یا کمدی با درب ام دی اف برای پوشش تلویزیون خود استفاده کنید.

5- قانون دوتایی را رعایت کنید.

11

 

 

طبق اصول فنگ شویی اگر می خواهید در رابطه جدید قرار بگیرید یا می خواهید عشق را وارد زندگی خود کنید باید از چیدمان تکی وسایل منزلتان خودداری کنید. به عنوان مثال اگر یک صندلی گوشه اتاق خود گذاشته اید برای بالا بردن انرژی مشارکت باید یک صندلی دیگر نیز در کنار آن قرار دهید یا از تزیین اتاق با نقاشی ها و عکس های تک نفره پرهیز نمایید و تا می توانید اقلامی که به شکل زوج هستند را در چیدمان منزل خود به کار ببرید.

6- از میز غذاخوری دایره ای شکل استفاده کنید.

14

 

بعد از اتاق خواب مستر، اتاق غذاخوری مهم ترین فضای خانه است. بنابراین برای افزایش عشق میان اعضای خانواده باید میزتان را به شکل گرد انتخاب کنید تا زمانی که همه اعضای خانواده کنار هم جمع می شوند، بتوانند چهره همدیگر را ببینند. به یاد داشته باشید به تعداد اعضای خانواده باید صندلی دور میز قرار دهید حتی اگر بعضی از اعضا نتوانند تمام وعده های غذایی را کنار خانواه صرف کنند.

7- از دکوراسیون قرمز،بنفش و سبز استفاده کنید.

16

رنگ ها تاثیر زیادی روی روحیات انسان دارند.رنگ قرمز نشان دهنده قدرت است و رنگ بنفش و سبز نیز جذب کننده رفاه و آسایش هستند اما اگر واقعاً از رنگ سبز خوشتان نمی آید این قانون در مورد شما صدق نمی کند. اگر از طرفداران رنگ بنفش هستید می توانید قسمتی از دیوار منزلتان را رنگ یا کاغذدیواری بنفش کنید و یا مبلمان بنفش بخرید.استفاده از رنگ های خاص برای دکوراسیون منزل فقط به زیبایی محدود نمی شوند بلکه اگر از رنگ های مناسب استفاده کنید ،می توانید قدرت تمرکز و انرژی مثبت خانه را بالا ببرید.

8- قاب عکس ها را در محل مناسب قرار دهید.

22

 

بهترین مکان برای قرار دادن عکس های خانوادگی داخل آشپزخانه، راهروها یا دیگر مکان های پر رفت و آمد منزل است و نکته حائز اهمیت اینجاست که از قرار دادن آنها داخل اتاق خواب خودداری کنید زیرا عکس های دوستانه و خانوادگی شما را به یاد تعهدات زندگی می اندازند و اجازه نمی دهند به راحتی استراحت کنید.اگر می خواهید اتاق خواب خود را با قاب عکس تزیین کنید از عکس های دو نفره خود و همسرتان استفاده نمایید.

9- نور و کیفیت هوا را فراموش نکنید.

24

 

ایجاد جریان هوای تازه در منزل و داشتن نور مناسب، دو عنصر ضروری برای داشتن یک دکوراسیون مبتنی بر فنگ شویی خوب و ایده آل هستند زیرا انرژی مثبت محیط را افزایش می دهند.

10- خانه خود را تمیز نگه دارید.

26

شاید این موضوع را تا به حال چندین بار شنیده باشید اما اهمیت آن به قدری زیاد است که تبدیل به یکی از مهم ترین اصول فنگ شویی شده است زیرا گرد و خاک،انرژی مثبت محیط را از بین می برد و انرژی  منفی را داخل فضا پخش می کند.یکی از راه های طبیعی تمیز کردن منزل استفاده از سرکه و آب و نمک می باشد.

برای طراحی اصولی و ایده آل منزل مسکونی خود با مجموعه پیرامید طرح همراه شوید.